Articolul 9. Localizare (zone permise)

Articolul 9. Localizare (zone permise) 

  
Lupta trebuie să se desfăşoare în suprafaţa de luptă. Orice tehnică trebuie iniţiată când ambii combatanţi, sau cel puţin. Tori este în contact  cu  suprafaţa  de  luptă.  


Orice tehnică aplicată când ambii combatanţi sunt în afara suprafeţei de luptă nu este validă. 

Toate acţiunile sunt valide şi pot continua (fără Mate) atâta timp cât unul dintre sportivi are orice parte a corpului care încă atinge suprafaţa de luptă. 

 
Excepţii: 


a) Dacă o aruncare este începută când unul dintre sportivi este în contact cu suprafaţa de luptă, dar în timpul acţiunii ambii sportivi părăsesc suprafaţa de luptă, acţiunea poate fi considerată valabilă cu scopul de a fi punctată dacă are continuitate neîntreruptă. 


În mod asemănător, orice contraatac imediat al combatantului care nu avea contact cu salteaua, când a început acţiunea, poate fi considerat valabil cu scopul de a fi punctat dacă acţiunea are continuitate neîntreruptă.  


b) În Ne-waza acţiunea este valabilă şi poate continua în afara suprafeţei de luptă atâta timp cât Osaekomi a fost anunţat atunci când combatanţii se aflau în interiorul suprafeţei de luptă. 


c) Osaekomi se poate acorda în afara suprafeţei de luptă dacă proiectarea se termină în afara suprafeţei de luptă şi imediat unul dintre combatanţi aplică Osaekomi, Shime-waza, Kansetsu-Waza. 

 
Această tehnică este considerată valabilă. 

Dacă în timpul Ne-waza uke preia controlul cu una dintre tehnicile enumerate mai sus printr-o acţiune imediată , acţiunea este de asemenea valabilă.  

Kansetsu-waza şi Shime-waza iniţiate în interiorul suprafeţei de luptă şi recunoscute a fi eficiente, pot continua chiar dacă ambii combatanţi sunt în afara suprafeţei de luptă. 


Anexă Articolul 9. Localizare (zone permise) 


După începerea luptei combatanţii pot părăsi suprafaţa de competiţie doar cu permisiunea aribtrului. Permisiunea va fi dată numai în cazuri excepţionale, cum ar fi necesitatea de a schimba judogi deteriorat sau murdar. 
Добавить комментарий

Оставить комментарий

Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив